T'interessa

Portals

Novetats

Ves enrere CIRCULAR 5/2015, DE LA DIRECCIÓ GENERAL D'ADMINISTRACIÓ LOCAL, PER LA QUAL S’IMPARTIXEN INSTRUCCIONS EN RELACIÓ AMB LA TRAMITACIÓ DE L’INFORME SOBRE LA INEXISTÈNCIA DE DUPLICITATS PREVIST EN L'ARTICLE 7.4 DE LA LLEI 7/1985, DE 2 D’ABRIL, REGULADORA DE LES BASES DE RÈGIM LOCAL

CIRCULAR 5/2015, DE LA DIRECCIÓ GENERAL D'ADMINISTRACIÓ LOCAL, PER LA QUAL S’IMPARTIXEN INSTRUCCIONS EN RELACIÓ AMB LA TRAMITACIÓ DE L’INFORME SOBRE LA INEXISTÈNCIA DE DUPLICITATS PREVIST EN L'ARTICLE 7.4 DE LA LLEI 7/1985, DE 2 D’ABRIL, REGULADORA DE LES BASES DE RÈGIM LOCAL

CIRCULAR 5/2015, DE LA DIRECCIÓ GENERAL D'ADMINISTRACIÓ LOCAL, PER LA QUAL S'IMPARTIXEN INSTRUCCIONS EN RELACIÓ AMB LA TRAMITACIÓ DE L'INFORME SOBRE LA INEXISTÈNCIA DE DUPLICITATS PREVIST EN L'ARTICLE 7.4 DE LA LLEI 7/1985, DE 2 D'ABRIL, REGULADORA DE LES BASES DE RÈGIM LOCAL

La Llei 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local (d'ara endavant LRSAL) ha dissenyat un nou model competencial municipal mitjançant la classificació de les competències de les entitats locals en pròpies, delegades i aquelles distintes de les pròpies o de les atribuïdes per delegació.

Respecte a estes últimes, l'article 7 apartat 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la redacció feta per la LRSAL, preveu que estes únicament es podran exercir quan no es pose en risc la sostenibilitat financera del conjunt de la hisenda municipal i no s'incórrega en un supòsit d'execució simultània del mateix servici públic amb una altra Administració pública. A estos efectes, són necessaris els informes previs i vinculants de:

- l'administració competent per raó de la matèria en què s'indique la inexistència de duplicitats,
- l'administració que tinga atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera de les esmentades competències.

En este sentit, i amb objecte de regular el procediment per a l'obtenció dels informes indicats en l'article 7.4, es dicta l'Ordre 1/2015, de 26 de maig (DOCV d'11 de juny de 2014).

En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, l'emissió dels informes sobre la inexistència de duplicitats sol•licitats per les entitats locals els tramita la Direcció General d'Administració Local, després de la petició prèvia d'informe a la conselleria competent per raó de la matèria, la qual ha de pronunciar-se sobre l'existència o no de duplicitat en relació amb la prestació del servici o l'activitat que vol realitzar l'entitat local.

Per a facilitar l'emissió de l'indicat pronunciament, l'article 2 de l'Ordre 1/2015 de 26 de maig, efectua una definició del que s'ha d'entendre per execució simultània o duplicitat de competències, i conclou que no existirà execució simultània en la prestació d'una activitat o servici públic quan concórrega algun dels requisits següents:

- que no recaiga sobre les mateixes persones,
- que no s'execute en el mateix àmbit territorial,
- que siga complementària amb la de l'Administració autonòmica,
- que s'execute en períodes temporals diferents,
- que no coincidisca la forma de prestació.

Per tant, perquè les conselleries competents per raó de la matèria puguen efectuar un pronunciament clar sobre la inexistència de duplicitat en relació amb una actuació o servici municipal, tal com manifesta l'article 3 de l'Ordre 1/2015, de 26 de maig, cal que l'entitat local adjunte a la sol•licitud de l'informe adreçat a esta direcció general una memòria subscrita pel titular de la presidència de l'entitat local en la qual es concrete el servici o activitat pública objecte de l'exercici de la competència que faça referència, en la mesura en què l'actuació ho permeta, a:

- l'àmbit personal, és a dir, quines persones resulten destinatàries de l'activitat,
- l'àmbit territorial que abasta l'actuació,
- el període temporal en què s'executarà,
- una descripció clara i completa de l'àmbit material de l'activitat o servici,
- la forma en què es prestarà l'activitat o servici.

La descripció, per part de les entitats locals, del major nombre d'aspectes en el contingut de la seua memòria, a més de proporcionar els elements de judici necessaris perquè les conselleries competents per raó de la matèria es puguen pronunciar clarament sobre la inexistència de duplicitat, facilita la consecució de la màxima celeritat en l'emissió dels informes i, per tant, en l'inici de la prestació del servici o l'activitat per les entitats locals sol•licitants.

En cas de dubte sobre la petició dels informes sobre la inexistència de duplicitat, podeu posar-vos en contacte amb esta direcció general telefonant al 96.386.9015 o 96.386.9018.