T'interessa

Noticias

Ves enrere Ximo Puig subratlla el “paper fonamental” del port de València per a consolidar la Comunitat Valenciana com a “pol del desenvolupament sostenible del sud d’Europa”

Ximo Puig subratlla el “paper fonamental” del port de València per a consolidar la Comunitat Valenciana com a “pol del desenvolupament sostenible del sud d’Europa”

  • El president destaca el potencial del port de València per a continuar generant progrés “des de la seguretat, la responsabilitat i la capacitat d'unió”
  • Advoca per “reforçar” l’“efecte tractor” que té com a “palanca fonamental” per a incrementar la competitivitat exportadora de les empreses de la Comunitat Valenciana
  • Remarca la seua fortalesa com a “primer port del Mediterrani”, amb 80 milions de tones de mercaderies en 2022, més de cinc milions de contenidors i un “rècord històric de passatgers”

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha subratllat el “paper fonamental” del port de València per a consolidar la Comunitat Valenciana com a “pol del desenvolupament sostenible del sud d’Europa”, i ha destacat el seu potencial per a continuar generant progrés “des de la seguretat, la responsabilitat i la capacitat d’unió”.

Ximo Puig s’ha pronunciat en aquests termes durant la presa de possessió de Joan Calabuig com a president de l’Autoritat Portuària de València, un acte en el qual ha remarcat el protagonisme d’aquestes instal·lacions com a “porta històrica de la Comunitat Valenciana”.

El cap del Consell ha advocat en la seua intervenció per “reforçar l’efecte tractor” del port de València en tots els àmbits, i especialment com a “palanca fonamental” per a incrementar la competitivitat exportadora de les empreses de la Comunitat Valenciana.

Puig ha destacat, en aquest sentit, la fortalesa que té com a “primer port del Mediterrani”, amb 80 milions de tones de mercaderies en 2022, més de cinc milions de contenidors i un “rècord històric de passatgers”, i “tot això —ha continuat— en un temps en el qual hem tingut enormes dificultats”, amb “la pitjor pandèmia que es recorda” i l’actual crisi energètica provocada per la guerra a Ucraïna.

Durant aquest període, el port de València ha aconseguit estar “a l’altura de les circumstàncies” i ha continuat sent “motor de la recuperació” i un “aliat fonamental” per al dinamisme econòmic de la Comunitat Valenciana, ha dit.

Puig ha indicat també que, sense el port, les grans decisions econòmiques que han beneficiat la Comunitat Valenciana “no hagueren sigut possibles”. Segons ha argumentat, “no hi hauria gigafactoria de Volkswagen sense aquesta finestra al món; sense la connectivitat de Sagunt i aquest enllaç amb 1.000 ports de tot el món; sense la intermodalitat i el corredor mediterrani, que hem d’accelerar, i sense la posició logística privilegiada amb els grans mercats espanyols”.

Consciència i consens mediambiental

Puig ha demanat aprofitar aquesta “dècada de les oportunitats” amb els Fons Next Generation EU, i ha precisat que els nous reptes que es plantegen s’han d’afrontar, en primer lloc, “encarrilant el camí a la descarbonització amb un horitzó de zero emissions en 2030”; en segon lloc, impulsant “un salt innovador i digitalitzador” amb més formació professional per als nous treballs, i, en tercer lloc, abordant els projectes que permeten garantir el present i el futur “amb consciència i consens ambiental”.

El cap del Consell ha mostrat, d’altra banda, el seu agraïment al, fins ara, president de ValènciaPort, Aurelio Martínez, del qual ha destacat el seu “intens treball” per situar el port de València com a “primer port del Mediterrani”.

Pel que fa al nou president de l’Autoritat Portuària, Joan Calabuig, ha assenyalat que és una persona que conjumina la seua “mirada global” i el seu “important” coneixement del context internacional amb la vinculació local que té i la seua preparació per a “anar sumant en aquesta millor integració entre el port i la ciutat, i també a Sagunt i a Gandia”.
 
“No ha d’haver-hi fronteres entre el port i la societat valenciana”, ha dit Puig, que ha emfatitzat la importància del “diàleg”, que “no només és l’únic camí, sinó que és imprescindible sempre”.