T'interessa

Novetats i notícies

Ves enrere Obres Públiques adjudica la construcció de la nova passarel·la de vianants i ciclistes d’accés al baixador d’Omet de Metrovalencia

Obres Públiques adjudica la construcció de la nova passarel·la de vianants i ciclistes d’accés al baixador d’Omet de Metrovalencia

  • Amb un pressupost de 874.744 euros i un termini d'execució de 9 mesos, aquesta passarel·la connectarà les dues parts del barri d'Omet de Picassent en salvar el barranc
  • La consellera Rebeca Torró destaca la millora de l'accessibilitat al baixador de la línia 1 de Metrovalencia i la connexió sostenible des del nucli urbà fins a l'àmplia xarxa de camins

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha adjudicat la construcció de la nova passarel·la per a vianants i ciclistes al baixador d’Omet d’FGV, per un pressupost de 874.744 euros i un termini d’execució de 9 mesos.

La consellera Rebeca Torró ha indicat que aquesta actuació, finançada per la Unió Europea - NextGenerationEU a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència, té com a principal objectiu “connectar les dues parts del barri d’Omet de Picassent en salvar el barranc i millorar, així, l’accessibilitat per a vianants i ciclistes a la zona i, en particular, al baixador de la línia 1 de Metrovalencia”.

Segons ha explicat la titular d’Obres Públiques, “actualment, els vianants han de baixar al llit del barranc, en aquest punt bastant profund, i creuar-lo mitjançant un gual, la qual cosa suposa un gran esforç, especialment per a les persones majors, i moltíssima dificultat per als ciutadans i ciutadanes amb problemes de motricitat”.

A més, ha destacat Rebeca Torró, “aquesta infraestructura també facilitarà la connexió amb bicicleta o a peu des del nucli urbà fins a l’àmplia xarxa de camins de la zona sud del terme municipal de Picassent, amb la qual cosa estem ampliant i millorant la xarxa de vies de vianants i ciclistes i, molt important, en facilitem la continuïtat i la interconnexió”.

Així mateix, la consellera ha subratllat que, en el disseny de la passarel·la, “s’ha tingut en compte tota una sèrie d’elements naturals, paisatgístics i patrimonials per a assolir la millor integració possible en l’entorn, ja que aquest tram del barranc de Picassent alberga un bosc de ribera que, junt amb la font de l’Omet, constitueixen un paisatge de gran interés per la seua singularitat a la comarca de l’Horta”.

L’estructura de la passarel·la es planteja en paral·lel al pont ferroviari, a una distància de 5 metres, i s’ha projectat a una cota coincident amb la del pont ferroviari, amb una longitud total de 63 metres. La solució estructural triada és la d’una biga metàl·lica en gelosia d’1,70 metres d’alçària i s’ha dissenyat amb una amplària lliure de 3,20 metres per a poder ser utilitzada simultàniament per vianants i ciclistes.

L’actuació preveu la prolongació de l’itinerari per a vianants ciclistes des del seu estrep sud fins al carrer Omet, on connectarà amb la vorera que dona accés als habitatges d’aquesta part del barri.