T'interessa

Noticias

Ves enrere El pressupost de Turisme per a la província de València supera els 26 milions d’euros en 2023

El pressupost de Turisme per a la província de València supera els 26 milions d’euros en 2023

  • El secretari autonòmic de Turisme ha presentat les diverses partides pressupostàries aquest dijous en el CdT de València
  • El pressupost s’incrementa un 10 % respecte a l’any anterior, és a dir, 2,7 milions d’euros
  • Turisme gestionarà, a més, 58,7 milions d’euros més, procedents dels Fons Next Generation, a la província de València

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat aquest dijous el pressupost de Turisme destinat a la província de València per a 2023, que ascendeix a 26.154.340 euros, la qual cosa suposa un increment del 10 % respecte a l’any anterior, és a dir, 2,7 milions d’euros.

A més, Colomer ha destacat que el seu departament gestionarà 58,7 milions més procedents dels Fons Next Generation a la província. Així, el secretari autonòmic ha precisat que “aquesta quantia dels Fons Next Generation engloba la quantitat total destinada a la província durant el trienni comprés entre 2021 i 2023”, i ha assegurat que “gran part d’aquesta quantitat s’executarà l’any que ve”.

Més de 7 milions d’euros en màrqueting i infraestructures turístiques

Entre les inversions previstes per Turisme per a 2023, Colomer ha destacat les previstes per a màrqueting en línia i informació turística, que ascendeixen a un total de 3.616.150 euros; l’assignada a les infraestructures turístiques, que se situa en 3,38 milions d’euros, i que anirà dirigida, entre altres actuacions, al nou CdT d’interior situat a Requena; la rehabilitació de l’assut de Tuéjar, i el final de l’obra del nou espai d’innovació i tecnologia d’Invat·tur València, que “replicarà alguns dels conceptes que històricament s’han fet al centre de Benidorm”.

També ha informat que Turisme subscriurà un conveni amb l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, dotat amb 40.000 euros, per a “digitalitzar i renovar el Museu Nino Bravo, un dels punts de peregrinació turística més significatiu del nostre interior”.

Reforç del suport a empreses i municipis

Així mateix, Colomer ha declarat que Turisme també preveu un total de 2.170.000 euros per a l’impuls a la competitivitat turística a la província de València i un total d’1.395.000 euros dirigits a municipis a través del Fons de Cooperació de Municipis Turístics.

Segons ha detallat Colomer, “en els pressupostos de Turisme CV per a 2023 també s’estimen 1,8 milions d’euros per al programa del Bo Viatge territorialitzats per a la província de València”. Una assignació que ha qualificat de “variable a l’alça, ja que dependrà de l’elecció final de l’usuari del bo i la seua preferència d’on vulga anar”.

El responsable de Turisme també ha afirmat que es continuarà donant suport a les empreses hoteleres, amb les ajudes de l’Imserso que ascendiran a 310.000 euros. D’aquesta manera, ha assegurat que “l’objectiu és retindre molts llocs de treball, generar oferta i mantindre aquest programa, evitant que no descanse en les pèrdues del sector”.

Per a la lluita contra l’intrusisme i el reforç turístic social aniran destinats 108.500 euros i per a l’Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (ICTE) hi ha assignats 160.000 euros. En aquest punt, Colomer ha volgut destacar València com a pionera a aplicar un dels paràmetres de l’ICTE, que és la lletra S de sostenibilitat, que ha aconseguit el restaurant Casa Montaña.

5,3 milions d’euros en màrqueting i producte col·laboratiu

D’altra banda, cal destacar que es destinaran 5,3 milions d’euros en màrqueting i producte col·laboratiu, prop d’un milió més que en 2022, amb l’objectiu d’impulsar convenis de col·laboració amb diverses associacions i entitats de la província per a promocionar els productes turístics.

En concret, Turisme destinarà 3,4 milions d’euros al màrqueting col·laboratiu i 1,9 milions a impulsar el producte turístic a través de col·laboracions amb altres entitats. En aquest sentit, Colomer ha destacat la importància de la “codecisió amb el sector” i d’impulsar la “gestió de la diversitat”.

Així, se subscriuran convenis amb diverses entitats, associacions i municipis de la província, com ara Conhostur, Fotur, Predif, Cocemfe, Unesco Mediterrani, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), l’associació de promotors de festivals de música, l’associació empresarial València Premium CV, l’associació d’agències de viatge Aevav, la Fundació Visit València, el Palau de les Arts i Fira València, entre altres.

En aquesta línia, Colomer ha volgut destacar que en 2023 col·laborarem en l’any jubilar de la Mare de Déu dels Desemparats a través d’un conveni amb l’Arquebisbat de València per a impulsar el turisme religiós i cultural.

D’altra banda, Turisme col·laborarà també en la promoció de la candidatura de València per a albergar els Gay Games en 2026, així com la incorporació de Manises com a ciutat de l’artesania de la Unesco. De la mateixa manera, es destinaran recursos per a donar suport a les Falles 2023. També es preveuen convenis de màrqueting i producte col·laboratiu amb municipis de la província com Sagunt, Cullera, Manises, Xàtiva, Gandia, Llíria, Buñol i Aras de los Olmos.

10 plans de dinamització turística a la província

El pressupost de Turisme Comunitat Valenciana per a 2023 també preveu un total de 620.000 euros per a impulsar diversos plans territorials de dinamització turística a la província.

En concret són els plans de les mancomunitats de Camp de Túria, la Costera - Canal, municipis de la Safor, la Foia de Bunyol-Xiva, Terra del Vi, la Canal de Navarrés, el Carraixet, La Serrania, Consorci de la Ribera i el Pla de Sagunt - Camp de Morvedre.

Segons el secretari autonòmic, “aquests plans ens han permés durant aquests anys generar polítiques turístiques comptant amb tota l’arquitectura institucional pública”, impulsant-se des de Generalitat, Diputació i mancomunitats.

Altres projectes

Colomer ha recordat que en aquests pressupostos es continua apostant per les accions de formació acordada, que en 2023 ascendirà a 315.000 euros, a la qual cosa se sumaran 1.318.000 euros dirigits als centres de formació turística (CdT) de la província, situats a València i Gandia, als quals s’unirà pròximament el CdT de Requena. També es realitzaran altres accions concretes de formació en altres municipis, a més de l’espai CdT en línia.

El titular de Turisme ha recalcat que es destinaran un total de 976.500 euros per a promoció de la destinació Comunitat Valenciana i 466.549 per al desenvolupament del producte turístic a través de CreaTurisme.

Fons Next Generation

Francesc Colomer ha remarcat que, al pressupost destinat a la província de València, amb més de 26,1 milions d’euros, se sumaran també 58,7 milions d’euros més, procedents dels Fons Next Generation.

En el marc d’aquests fons, Colomer ha destacat que Turisme aportarà en 2023 a les destinacions de Riba-roja de Túria, Cofrentes, Gandia, Oliva i la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida més de 9,4 milions d’euros per als respectius plans territorials de sostenibilitat turística en destinació de caràcter extraordinari.

Aquests plans se sumaran als de caràcter ordinari que ja està treballant la província, que van ser aprovats en 2021. Es tracta dels plans de sostenibilitat de Bocairent, Cullera, València i la Mancomunitat de l’Interior Terra del Vi.

Francesc Colomer ha avançat que, dels fons europeus, més 5,7 milions d’euros aniran dirigits a accions de cohesió de destinació (ACD) a través de la Diputació de València, dirigides a establir sinergies entre espais turístics de costa, urbans i d’interior que contribuïsquen a generar fluxos turístics des dels llocs més visitats fins a aquells altres en fase de dinamització turística.