T'interessa

Novetats i notícies

Ves enrere Justícia comença la campanya de digitalització de registres civils de tots els jutjats de pau de la Comunitat Valenciana

Justícia comença la campanya de digitalització de registres civils de tots els jutjats de pau de la Comunitat Valenciana

  • Este projecte suposa un gran impuls a la digitalització i eliminació de llibres en paper
  • El procés de digitalització, amb una inversió de 4,9 milions d'euros, durarà dos anys i es finança amb fons europeus Next Generation

La Conselleria de Justícia i Interior ha iniciat la campanya de digitalització de registres civils de tots els jutjats de pau de la Comunitat Valenciana.

El projecte incorporarà més de 8.600 llibres a l'arxiu digital del Registre Civil amb l'objectiu de posar a la disposició dels ciutadans registres civils i altres organismes públics les inscripcions en format digital. D'esta manera, es possibilita l'expedició automatitzada de certificacions, a més de facilitar la captura d'antecedents en els registres individuals, creats en aplicació de la Llei 20/2011 del Registre Civil en el nou sistema informàtic DICIREG.

En l'àmbit de la transformació digital, la conselleria que dirigix Elisa Núñez, a través de la Direcció General de Justícia, ha posat en marxa la campanya de digitalització d'una selecció de llibres de registres civils i jutjats de pau de la Comunitat Valenciana per import de 4.997.595,78 euros.

En esta línia, el primer municipi en el qual s'ha començat la digitalització ha sigut Picanya i seguirà Alfara del Patriarca, Almàssera i Bonrepòs i Mirambell el pròxim dia 15 de gener. Seguidament, la digitalització continuarà en els jutjats de pau de Foios, Meliana i Rocafort fins a concloure amb tots els municipis.

L'actuació s'emmarca dins dels projectes de digitalització de l'Administració general de l'Estat del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), Next Generation EU, i té per objecte la prestació del servei de generació d'estructures de dades i imatges de llibres de registres civils a les províncies de Castelló, València i Alacant.

Esta campanya que duu a terme la Conselleria de Justícia i Interior suposarà un gran impuls a la digitalització i l'eliminació de llibres en paper.

La digitalització és la base de la modernització i de la millor prestació dels serveis públics. Esta inversió presenta iniciatives que, de manera conjunta, suposen un efecte tractor en la transformació digital de l'Administració i generen sinergies i valor tant per al sector públic com per a la ciutadania i les empreses.

L'objectiu és impulsar la digitalització del Registre Civil en els pròxims dos anys i millorar l'aplicació informàtica DICIREG. A més, tot este procés aconseguirà que els ciutadans obtinguen dades inscrites en el Registre Civil de manera immediata.