T'interessa

Novetats i notícies

Ves enrere Colomer destaca la inversió de 3 milions d’euros per a fer de Finestrat una destinació més accessible, sostenible i digital

Colomer destaca la inversió de 3 milions d’euros per a fer de Finestrat una destinació més accessible, sostenible i digital

  • El secretari autonòmic de Turisme ha visitat Finestrat per a conéixer els projectes que es desenvoluparan al municipi amb el Pla de sostenibilitat turística en destinació
  • Francesc Colomer també ha participat a Benidorm en la inauguració del 35é Congrés OPC Espanya

 

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha visitat Finestrat, on ha recorregut amb l’alcalde, Juan Francisco Pérez, part de la ruta Descobreix Finestrat per a conéixer els projectes que es desenvoluparan al municipi amb el Pla de sostenibilitat turística en destinació.

Colomer ha destacat que Finestrat “va aconseguir entrar en la primera convocatòria” de les ajudes Next Generation EU per a impulsar els plans de sostenibilitat turística en destinació “per mèrits propis”, i compta amb un pressupost de 3 milions d’euros.

El secretari autonòmic ha destacat que el treball que ha fet Finestrat per a impulsar aquest pla que “pensa en les persones, transformant en zona de vianants carrers, i en la intel·ligència turística, impulsant la innovació”.

Colomer també ha remarcat que “el turisme és un tema de tots”, i ha apostat per continuar treballant en la “transformació del turisme”, perquè, segons ha explicat, “els turistes buscaran destinacions que hagen fet els deures en el terreny de la sostenibilitat i per situar l’ésser humà en el centre de totes les coses”.

Per la seua banda, l’alcalde de Finestrat ha destacat que aquest pla “tracta de fer valdre recursos del municipi i, sobretot, fer-los més accessibles”. “L’objectiu és que tots els projectes estiguen acabats i es puguen gaudir a la fi de 2024”.

Principals accions del Pla de sostenibilitat de Finestrat

Finestrat és una de les 11 destinacions de la Comunitat Valenciana que van aconseguir en 2021 l’aprovació dels seus plans de sostenibilitat turística en destinació, amb una dotació de 3 milions d’euros.

El pla de Finestrat està enfocat a optimitzar i potenciar recursos clau del municipi buscant la seua integració en una oferta global, variada, diferencial i sostenible.

En concret, comprén un conjunt d’accions centrades principalment en l’adequació de senderes, la millora del sistema d’emergències del Puig Campana, l’enllumenat ornamental intel·ligent i un bulevard verd per als vianants de connexió entre el nucli urbà i l’entorn rural.

A més, preveu la instal·lació d’un sistema multimodal de lloguer de bicicletes i patinets, un pàrquing intel·ligent, un projecte de millora de control de fluxos, equipament tecnològic per a les oficines Tourist Info, així com la implementació de la intel·ligència artificial per al sistema de videovigilància del trànsit, un ascensor a l’ermita-castell o plans de millora de la qualitat en destinació, entre altres.

Congrés d’Organitzadors Professionals de Congressos d’Espanya

Francesc Colomer també ha participat juntament amb l’alcalde de Benidorm, Antonio Pérez, i la presidenta d’OPC Espanya, Matilde Almandoz, en la inauguració del 35é Congrés OPC Espanya.

El congrés reuneix a Benidorm, fins al 25 de febrer, els organitzadors professionals de congressos (OPC) d’Espanya, així com empreses de la cadena de valor del turisme de congressos, reunions i incentius, el denominat MICE, per a fomentar relacions i conéixer noves propostes i idees per al sector del turisme de negocis.

Colomer ha fet un al·legat en “defensa de la presencialitat” per a aquesta mena d’esdeveniments i ha remarcat que el turisme MICE “té un gran valor estratègic, perquè els qui venen a un congrés poden tornar a la destinació en clau familiar o buscant altres estímuls descoberts durant el viatge de negocis”.

Així mateix, ha destacat l’aposta de Turisme Comunitat Valenciana per impulsar aquest producte com un sector que té un notable efecte d’atracció, tant en altres productes turístics com en nombroses destinacions de la Comunitat Valenciana. Per això, ha explicat que “participem en les principals fires d’aquest producte que se celebren a Europa” i que, a més, “estem treballant en la creació d’una marca de turisme de congressos de la Comunitat Valenciana” per a facilitar-ne la promoció.