T'interessa

Noticias

Ves enrere Carlos Mazón: “La Comunitat Valenciana serà pionera a Espanya a certificar per AENOR la seua estratègia de sostenibilitat turística”

Carlos Mazón: “La Comunitat Valenciana serà pionera a Espanya a certificar per AENOR la seua estratègia de sostenibilitat turística”

  • Es tracta d'un distintiu que avala el compromís conjunt de la Generalitat, de les marques turístiques i el sector empresarial de la Comunitat Valenciana amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient
  • Assenyala que este projecte marca un full de ruta d'actuacions a desenvolupar i servirà de base per a implantar esta classe d'estratègies en altres destinacions
  • Anuncia la predisposició de British Airways de promocionar de manera directa una línia entre València i els Estats Units a través del seu hub a Londres
  • Presenta en la World Travel Market, junt amb la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, les principals línies de l'Estratègia de sostenibilitat de turisme de la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat este dilluns a Londres, en el marc de la celebració de la Fira de Turisme World Travel Market (WTM), que la Comunitat Valenciana serà pionera a Espanya a certificar per AENOR la seua estratègia de sostenibilitat turística.

Així ho ha declarat Carlos Mazón en l’acte de presentació de l’Estratègia de sostenibilitat de turisme de la Comunitat Valenciana davant d’operadors, agents i mitjans de comunicació britànics, en la qual també ha participat la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes.

Durant la seua intervenció, el president ha subratllat que el distintiu que atorga AENOR avala el compromís conjunt de la Generalitat, de les marques turístiques i el sector empresarial de la Comunitat Valenciana amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient.

En la presentació s’han donat a conéixer les accions que realitzen les principals destinacions turístiques de les tres províncies, sota la coordinació i el suport de Turisme Comunitat Valenciana, així com les iniciatives que compten amb fons europeus Next Generation, que han injectat a la regió més de 151 milions d’euros i han posicionat la Comunitat Valenciana com “una terra d’oportunitats per a operadors turístics i agents en el context del turisme sostenible”.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha avançat que Turisme Comunitat Valenciana ha iniciat els tràmits “per a ser la primera comunitat autònoma de tot el territori espanyol a fer valdre totes les actuacions que s’estan duent a terme alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible”.

Per este motiu, ha assegurat que “este projecte marca un full de ruta d’actuacions a desenvolupar en matèria de sostenibilitat, que servirà de base per a implantar esta classe d’estratègies en altres destinacions”.

Per la seua banda, Nuria Montes ha explicat que podran optar a este reconeixement no només destinacions i institucions, sinó també iniciatives del sector privat. El termini per a obtindre esta certificació serà de prop de sis mesos i es podrà renovar cada tres anys. A més, la consellera hi ha afegit que per a mantindre este segell de certificat AENOR en ODS i la llicència d’ús de la marca Estratègia Sostenible, “la Comunitat Valenciana passarà una auditoria anual”.

A més, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana ha sigut pionera en este àmbit també per certificar la primera empresa d’Espanya i la primera empresa hotelera a aconseguir el distintiu oficial de certificat de Sostenibilitat Turística de l’ICTE amb el restaurant Casa Montaña (València) i el grup StayingValencia.

Connexió aèria amb els Estats Units

D’altra banda, el president ha avançat, després de reunir-se amb representants de British Airways, la predisposició de la companyia aèria de promocionar de manera directa una línia entre València i els Estats Units a través del seu hub a Londres. La iniciativa suposa habilitar una connexió específica des de València fins als Estats Units utilitzant la connexió que la companyia té al Regne Unit com a avantsala a una possible línia directa.

Segons ha explicat Mazón, “es tracta d’un dels objectius més difícils de la legislatura, però amb la reunió d’este dilluns hem fet un pas important per a fer realitat la connexió de València amb este important mercat”.

El cap del Consell ha assegurat que en les pròximes setmanes continuarà treballant amb la companyia britànica amb la finalitat de disposar d’una proposta “més ferma” i ha valorat la predisposició mostrada per Bristish Airways per a fer realitat la iniciativa, en la qual està treballant el Consell “des del primer dia de la legislatura”.

A més, ha assenyalat que si és possible la nova connexió, “ens podrem dirigir a un dels mercats amb més potencial, amb més despesa mitjana per turista i més capacitat de creixement”, la qual cosa ha considerat que “ens obri un turisme de negoci, oci, cultural, d’aprenentatge d’idiomes i, en definitiva, moltes oportunitats” que contribuiran al creixement econòmic de la Comunitat Valenciana.

Estratègia de sostenibilitat turística de la Comunitat Valenciana

Durant la presentació, Carlos Mazón ha destacat el treball que exercix el Govern Valencià per a promoure pràctiques sostenibles dins del sector turístic, ja que el turisme internacional i, en concret, el britànic valoren la sostenibilitat per a triar destinació.

El cap del Consell ha assenyalat la necessitat de fomentar iniciatives ecològiques compatibles amb el turisme, “preservant al mateix temps el nostre medi ambient i patrimoni cultural”.

Així mateix, ha insistit en “la diversitat i la igualtat” de la regió, que oferix “experiències inclusives per a tots” i una “àmplia gamma d’opcions”, des de platges i esports aquàtics fins a festivals culturals i gastronomia local, “tot això unit a un clima temperat durant tot l’any”.

Aspectes que, a parer seu, “ens posicionen com una destinació compromesa amb pràctiques de turisme responsable”, que convida a viure una experiència de viatge “única, enriquidora i sostenible a la Comunitat Valenciana”, hi ha afegit.

Entre els exemples de bones pràctiques sostenibles implantades a la Comunitat Valenciana, que han sigut destacats durant l’acte, destaca la ciutat de Benidorm, que ha sigut la primera destinació Smart certificada del món i la primera gran ciutat espanyola amb un pla de canvi climàtic; la Costa Blanca, que té les platges amb més banderes blaves d’Europa, així com el projecte Connecta València o #FEMPOBLE de la província de València.

De la mateixa manera, s’ha posat en relleu la marca gastronòmica l’Exquisit Mediterrani, que fomenta la sostenibilitat en la gastronomia, secundant pràctiques locals, estacionals i de minimització de residus, i els 85 restaurants de la Comunitat Valenciana són considerats sostenibles per la Guia sostenible.

Finalment, el president i la consellera han agraït el treball d’Hosbec, de l’Associació de Golf de la Costa Blanca, l’associació de turisme d’interior Temps o la cadena RH Hoteles, que recentment ha rebut el segell S de sostenibilitat turística, i l’agència de viatges en línia SAÓ, dedicada a elaborar i oferir propostes de turisme sostenible, entre altres.