Simplificació administrativa

T'interessa

Novetats

Ves enrere El Consell aprova el Decret 54/2025, de 15 d'abril, de simplificació administrativa i transformació digital

El Consell aprova el Decret 54/2025, de 15 d'abril, de simplificació administrativa i transformació digital

El Ple del Consell ha aprovat el decret que regula el marc normatiu per a la implantació de l’estratègia coordinada de simplificació administrativa i transformació digital, la finalitat de la qual és promoure una gestió més eficient, àgil i accessible per a la ciutadania, les empreses i la mateixa Administració.

L’entrada en vigor de la Llei 6/2024, de 5 de desembre, de simplificació administrativa, requeria l’actualització del marc reglamentari autonòmic, integrant la simplificació administrativa i la transformació digital com dos bases d’una mateixa política de gestió dels servicis públics.

La nova regulació s’emmarca en l’estratègia global de la Generalitat per a millorar la qualitat dels servicis públics, reduir les càrregues administratives i agilitzar l’activitat de l’Administració. Amb la seua aprovació, la Generalitat reafirma el seu compromís amb la innovació i la millora contínua dels servicis públics, adaptant-se a les demandes d’una societat cada vegada més digital i connectada.

Esta nova norma té una dimensió organitzativa de la mateixa administració, assignant responsables per a l’impuls i supervisió dels servicis i aplicacions informàtiques, la qual cosa resulta fonamental per a aconseguir una millora contínua de la simplificació administrativa i de la transformació digital.