Noticias

Ves enrere La Generalitat inverteix 40 milions d'euros per a connectar de manera sostenible l'àrea metropolitana de València a través de vies per a vianants i ciclistes

La Generalitat inverteix 40 milions d'euros per a connectar de manera sostenible l'àrea metropolitana de València a través de vies per a vianants i ciclistes

  • La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat destaca que la passarel·la de vianants i ciclistes que unirà la Pobla de Farnals amb la platja ja està en licitació
  • Rebeca Torró explica que “s'estan desenvolupant 22 actuacions en l'àrea metropolitana per a resoldre els obstacles que autovies, línies de tren o canals suposen per al trànsit de vianants i ciclistes”

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat la inversió de 40 milions d'euros de la Generalitat per a “connectar de manera sostenible i saludable l'àrea de metropolitana de València amb la construcció i permeabilització de diferents vies de vianants i ciclistes que permetran salvar les infraestructures que les interrompen i les dotarà de continuïtat”.

Durant la presentació del projecte de la passarel·la de vianants i ciclistes sobre la V-21 que unirà el nucli urbà de la Pobla de Farnals amb la urbanització de la platja, la consellera ha anunciat que “aquest projecte, que està ja està en procés de licitació, comptarà amb un pressupost de quasi 3 milions d'euros per a eliminar la barrera física que, per a vianants i ciclistes, suposa la V-21”.

Així mateix, Rebeca Torró ha indicat que aquesta actuació és una de les principals infraestructures de permeabilització de vianants i ciclistes que la Conselleria du a terme en l'àrea metropolitana de València. “En total, s'han projectat, s'estan desenvolupant o ja s'han executat 22 actuacions” per a salvar les autovies V-31, V-30, V-21, CV-30 i CV-35; les vies de l'AVE, el ferrocarril València-Barcelona i d'FGV; els barrancs de Xiva i de Carraixet, i les carreteres CV-400, CV-410 i CV-32.

Segons ha explicat la consellera, “per a la Generalitat, en la seua aposta ferma per la mobilitat sostenible, és fonamental resoldre els obstacles que unes certes infraestructures, com ara autovies, línies de tren o canals, suposen per a la mobilitat no motoritzada i que impedeixen que un recorregut que, de manera natural, es realitzaria a peu o amb bicicleta s'haja necessàriament de fer amb un vehicle motoritzat”.

En aquest sentit, la consellera ha indicat que “amb la passarel·la sobre l'autovia V-21 per al trànsit per als vianants i ciclistes podem oferir als veïns i veïnes del nucli urbà de la Pobla de Farnals i als residents i turistes de la platja una altra alternativa de mobilitat, tant per als desplaçaments quotidians com per a l'oci i esport”.

Eix de vianants i ciclistes

Per a unir de manera sostenible la Pobla de Farnals amb el nucli de població de la costa, separat pel tren i l'autovia, la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va planificar un eix per a vianants i ciclistes, del qual s'ha construït i posat en servei la primera fase.

Així, ja està en ús una plataforma per a vianants i ciclistes de 2,5 quilòmetres de longitud adossada al camí a la Mar, amb inici en el nucli urbà principal i final al costat de l'autovia V-21, i que resol el pas sobre la línia ferroviària estatal València-Tarragona mitjançant una passarel·la.

Passarel·la sobre la V-21

Amb l'actuació ara projectada, es prolonga l'itinerari per a vianants i ciclistes fins a la platja de la Pobla de Farnals mitjançant una passarel·la que salva l'autovia V-21 i els ramals de connexió amb l'itinerari per a vianants i ciclistes existent al costat oest i el viari del nucli urbà de la platja (costat est).

La longitud total de l'itinerari projectat és de 722 metres i l'ample útil de la plataforma és de 4 metres, que permetrà una convivència adequada entre vianants i ciclistes. La passarel·la es resol mitjançant una estructura metàl·lica de 68,50 metres de longitud total i està dividida en dues obertures.

Al costat oest de la V-21 es preveu la construcció d'un tram d'itinerari de 382 metres de longitud per a la connexió entre el final del vial per a vianants i ciclistes existent i la rampa de l'estructura. Al costat est de l'autovia es dona continuïtat a l'itinerari des de la rampa fins a connectar amb la vorera del vial existent del carrer Lepant, en el nucli urbà de la platja. Aquest tram és d'uns 57 metres de longitud.

Tot l'itinerari format pels vials de connexió, les rampes i la passarel·la sobre la V-21 estarà dotat d'enllumenat. A més, al llarg del vial es plantarà una alineació d'espècies arbòries. En la zona annexa entre el camí de servei i el vial es plantaran espècies arbustives i s'hi col·locarà una capa de 5 centímetres de grava decorativa.

Aquesta actuació està finançada per la Unió Europea - Next Generation EU, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.