Novetats

Ves enrere La Unió Europea i el Regne Unit fan un pas decisiu cap a l'associació Erasmus+ en 2027

La Unió Europea i el Regne Unit fan un pas decisiu cap a l'associació Erasmus+ en 2027

La Unió Europea i el Regne Unit han fet un pas decisiu perquè el Regne Unit s'associe al programa Erasmus+ a partir de 2027, situant de nou els intercanvis educatius i juvenils en el centre de la relació renovada entre les dos parts.

Gràcies a este avanç, milers d'estudiants, jóvens i professionals de l'educació podran beneficiar-se de noves oportunitats de mobilitat internacional, adquirir competències adaptades al futur del mercat laboral i participar en projectes educatius innovadors. L'acord afavorirà a més la creació i l'enfortiment d'aliances entre institucions acadèmiques de la UE i del Regne Unit, impulsant l'intercanvi de bones pràctiques i el desenrotllament de mètodes d'ensenyança i aprenentatge innovadors, inclosos els basats en noves tecnologies.

En l'actualitat, a més dels 27 Estats membres de la UE, participen en Erasmus+ diversos països tercers associats, entre ells Islàndia, Noruega, Sèrbia i Turquia. A partir de l'1 de gener de 2027, tant el Regne Unit com Suïssa formaran part novament del programa, reforçant així el paper d'Europa com a referent mundial en educació, formació i mobilitat juvenil.