« Ves enrere

Ximo Puig ha visitat amb la comissària europea de Cohesió i Reformes les obres de l'L10 de Metrovalencia

Ximo Puig ha visitat amb la comissària europea de Cohesió i Reformes les obres de l'L10 de Metrovalencia

  • La visita ha permés comprovar el ritme d'execució de les obres d'aquesta actuació, la posada en marxa de la qual està prevista per al primer semestre de 2022
  • La Línia 10 inclourà una connexió de vianants de l'estació de Xàtiva amb l'estació d'Alacant, projecte amb una inversió de 22 milions d'euros que opta a finançament de fons REACT-EU

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat amb la comissària europea de Cohesió i Reformes, Elisa Ferreira, les obres de l'L10 de Metrovalencia, la posada en marxa de les quals està prevista per al primer semestre de 2022 i que connectarà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

El total dels treballs que s'han realitzat per a posar en marxa la Línia 10 ha suposat una inversió de més de 50 milions d'euros. Per a això, el finançament procedent de la Unió Europea ha sigut un mecanisme clau per a aquesta actuació, que connectarà barris fins ara sense servei i serà en l'eix entorn del qual es desenvoluparà el creixement de la xarxa de Metrovalencia projectat per la Generalitat.

Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície). En concret, durant la visita s'han recorregut totes les estacions subterrànies de la nova línia (Alacant, Russafa i Amado Granell-Montolivet), i la primera de les parades en superfície de la línia, la parada de Quatre Carreres.

D'altra banda, una altra part fonamental de la nova Línia 10 implica integrar-la de manera còmoda i pràctica per a les persones usuàries amb tota la xarxa de Metrovalencia. Per a això, la Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, està treballant en dues actuacions, tal com ha explicat la secretària autonòmica d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, María Pérez.

La primera d'aquestes és el canó o connexió de vianants, les obres del qual s'han visitat també i que connectarà l'actual estació de Bailén amb l'estació d'Alacant, des de la qual ha partit el recorregut realitzat amb la comissària europea. Està previst que aquesta connexió de vianants ja estiga operativa quan s'òbriga al públic la nova Línia 10 i que l'accés estiga obert tant per a persones usuàries de Metrovalencia, com per a vianants.

A més, la Generalitat va començar el passat mes d'agost el procés de licitació de la connexió de vianants que connectarà l'estació de Xàtiva amb l'estació d'Alacant. En el cas d'aquesta infraestructura, la seua longitud projectada és superior a 250 metres i unirà a través del subsol ambdues estacions des dels vestíbuls, d'aquesta manera arrancarà en el costat Alacant a cota de vestíbul i arribarà a uns tres metres per davall del nivell de vestíbul de l'estació de Xàtiva.

Aquest projecte, que requerirà una inversió d'aproximadament 22 milions d'euros, està inclòs entra les propostes que ha presentat la Generalitat per a obtindre finançament europeu a través del fons REACT-EU, que forma part del paquet d'ajudes europeu més ampli aprovat per la Comissió Europea al juliol de 2020, el pla Next Generation EU.