Nota de prensa

Turisme Comunitat Valenciana assisteix a Fitur 2022 amb un estand que aposta per la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat

13/01/2022
Turisme Comunitat Valenciana assisteix a Fitur 2022 amb un estand que aposta per la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat

- Francesc Colomer remarca que "186 empreses tindran presència en el nostre estand, concebut com un espai de treball al servei del sector turístic"
- La Comunitat Valenciana hi participa amb un estand principal en el pavelló 7, a més de disposar d'espais en Fitur Gay LGBT+ i Fitur Screen-Cine



El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat aquest matí les novetats de la presència de la Comunitat Valenciana en la pròxima edició de Fitur 2022, que tindrà lloc a Madrid la setmana que ve.

Francesc Colomer ha destacat que 186 empreses participaran en l'estand de la Comunitat en Fitur 2022, "una resposta superior a la de 2019 que marca la voluntat de tornar a competir en el món i Fitur és una de les fires més reconegudes internacionalment".

Colomer ha reiterat que aquesta edició de Fitur vol ser "la del suport a les empreses i les destinacions turístiques de la Comunitat en unes circumstàncies complicades".

Per això, Turisme ha apostat per la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat.

En aquest sentit, ha recalcat que "per a nosaltres el més important és ser útils i no detindre'ns davant de la professionalització de Fitur i, per això, la zona reservada a les empreses és el més important, ja que l'estand està concebut com un espai de treball al servei del sector turístic". Colomer ha insistit, a més, en el fet que "secundar l'esforç de comercialització de les empreses és el més important per a nosaltres".

En l'estand de la Comunitat Valenciana de Fitur també hi haurà les grans associacions empresarials que defensen els interessos del sector. En aquest sentit, Colomer ha recordat que "el deure de Turisme Comunitat Valenciana és vertebrar el conjunt de les marques, de les destinacions i dels productes".

A més, ha explicat que "el missatge que destacarem en aquesta edició és que la Comunitat Valenciana és un model de models". "Som una destinació molt fèrtil en emocions dispars i tenim un contrast d'experiències i emocions que forma part del nostre carisma turístic".

El titular de Turisme ha assenyalat que en l'estand "integrem els productes que per a nosaltres signifiquen més carisma, més identitat, personalitat, tolerància i valors com LGBT, l'especialització en festivals, a més de les empreses tecnològiques lligades al sector".

Així mateix, ha explicat que la Comunitat Valenciana també estarà present en Fitur Screen, on impulsarà l'Any Berlanga presentant una guia turística relacionada amb el cineasta, així com l'entrega a València dels Premis Goya 2022; i en Fitur LGBT+, on promocionarà València com a seu dels Gay Games 2026.

Colomer ha volgut llançar "un missatge de fortalesa, perquè la crisi d'aquests dos últims anys no ha sigut de model ni de competitivitat, ha sigut una crisi sanitària que ha colpejat molt especialment el turisme, però la potència de la nostra cartera de productes no s'ha vist en cap moment menyspreada".

'Workshop' Comunitat Valenciana per a empreses

Francesc Colomer també ha informat que "hui mateix hem posat en marxa un 'workshop' perquè empreses puguen mantindre cites en línia i programar reunions".

El titular de Turisme ha explicat que "es tracta d'una plataforma que permet fins a 150 esdeveniments simultanis per al posicionament en el mercat de les nostres empreses i la idea és que siga un element d'interacció permanent".

Es tracta d'un 'workshop' obert, 'online' i gratuït amb les principals empreses turístiques del sector que comença hui i romandrà actiu fins al 15 de febrer.

Estand Fitur Comunitat Valenciana 2022

L'estand principal de la Comunitat Valenciana en Fitur, ubicat en el pavelló 7 del recinte firal, comptarà amb un espai de 2.053 metres quadrats dividits en tres grans illes.

El cost total de la participació de la Comunitat Valenciana en Fitur és d'1.102.285,01 euros (IVA inclòs). Turisme Comunitat Valenciana assumeix el cost del total del sòl en els diferents recintes firals i el cost total de construcció dels tres estands per a tota l'oferta turística de la Comunitat Valenciana.

El disseny de l'estand, segons Colomer, "evoca la llum i la policromia de la llum amb el missatge que aporta cada color, el blau del mar, el groc del sol, el verd dels paisatges i la sostenibilitat i el roig identificat amb el cresol de cultures i civilitzacions".

Enllaç al vídeo de presentació: consulteu ací

Arxius relacionats