Nota de prensa

Turisme CV i HOSBEC fan extensiu el programa d'hotels refugi a tots els establiments reglats de la Comunitat Valenciana

19/07/2021
Turisme CV i HOSBEC fan extensiu el programa d"hotels refugi a tots els establiments reglats de la Comunitat Valenciana

- El programa té com a objectiu donar seguretat a les persones visitants, així com oferir-los cobertura durant la seua estada en la destinació
- Els i les turistes contagiats de COVID-19 s'hauran d'aïllar durant 10 dies en l'allotjament reglat on s'allotgen



Turisme Comunitat Valenciana i l'Associació Empresarial Hotelera i Turística de la Comunitat Valenciana (HOSBEC) han posat en marxa el programa 'Hospitality Tourism' a fi d'atendre turistes allotjats a la Comunitat Valenciana que hagen de guardar quarantena per COVID-19.

Així, per mitjà d'aquest programa es facilita als i les turistes que es contagien a la Comunitat Valenciana una estada segura i amb totes les garanties durant els 10 dies de duració de la quarantena.

En aquest sentit, aquest matí ha tingut lloc una reunió per a presentar un nou plantejament del programa 'Hospitality Tourism', ja que les circumstàncies canviants de la situació sanitària i de la demanda turística han condicionat canvis en aquest programa per a facilitar l'allotjament per tot el territori de la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha explicat que "s'ha variat el plantejament a causa de les circumstàncies i, en compte d'establir únicament determinats hotels refugi, s'ha ampliat la iniciativa perquè tot turista afectat puga romandre aïllat en el seu allotjament".

D'aquesta manera, ha explicat, "ampliem la xarxa de cobertura i seguretat per al turista a tot el sector d'allotjament reglat".

Cal assenyalar que aquesta nova instrucció del programa es facilitarà a tots els allotjaments de la Comunitat Valenciana perquè tots tinguen clar el procediment que s'ha de seguir.

Així, tots els hotels, càmpings, apartaments i establiments d'allotjament turístic de la Comunitat Valenciana esdevenen hotels refugi per als seus clients allotjats. A més, es disposarà d'una capacitat addicional reduïda com a hotel refugi per a atendre emergències aeroportuàries i que cap turista que es puga haver contagiat quede desemparat.

Durant la reunió, el director general de Turisme, Herick Campos, ha destacat "la coordinació amb Salut Pública i amb HOSBEC, ja que mitjançant el conveni subscrit amb Turisme és possible realitzar aquesta acció", i ha afegit que "això permet agilitzar el funcionament d'aquest servei que s'ofereix als turistes de la Comunitat Valenciana".

Per la seua banda, la secretària general d'HOSBEC, Nuria Montes, ha explicat tot el procediment que s'ha de seguir i ha aclarit els dubtes dels assistents a la sessió en línia.

Programa 'Hospitality Tourism'

El programa cobreix el trasllat a l'hotel refugi, en cas que siga necessari, i l'allotjament en règim de pensió completa. Serà la Conselleria de Sanitat la que determine, en tot cas, la duració màxima, prevista entre 10 o 15 dies.

El programa 'Hospitality Tourism' no atendrà peticions directes dels turistes afectats, sinó que les sol·licituds hauran d'arribar a través dels aeroports, de l'allotjament concret en què es troba cada turista afectat o de la Conselleria de Sanitat Universal.

Així, cada turista haurà de facilitar la reserva, que s'haurà fet prèviament al diagnòstic de COVID-19, en un allotjament reglat, així com la prova positiva realitzada per Sanitat.

Aquest programa també comptarà amb hotels refugi, que seran confidencials en tot moment i que només s'utilitzaran amb aquesta finalitat per a aquells turistes que no puguen romandre en el seu allotjament.

En tot cas, els i les turistes contagiats de COVID-19 s'hauran d'aïllar sota la seua responsabilitat, ja que cap establiment pot retindre cap client.

De la mateixa manera, els usuaris i usuàries d'aquest programa no podran compartir habitació amb persones no confirmades de contagi, excepte menors o dependents, i les persones que compartisquen allotjament també romandran aïllades. A més, les visites quedaran limitades a les essencials en matèria de vigilància sanitària.

No estaran coberts els trasllats que puga requerir el turista durant el seu aïllament, ni una vegada acabat; tampoc les proves diagnòstiques o les despeses mèdiques derivades; ni la consumició, les despeses de bugaderia, o qualsevol altre servei extraordinari.

Tots els allotjaments han de comptar amb unitats suficients per a fer aïllaments dels clients positius en zones amb ventilació natural, equipades amb televisió, internet i telèfon, a més de recursos d'higiene adequats, sistema de climatització individualitzat i frigorífic o minibar.

El programa 'Hospitaliy Tourism' aporta cobertura del 15 de juliol al 15 de setembre, encara que hi ha la possibilitat de pròrroga.

Passos per a l'acceptació de turistes en el programa

Els allotjaments reglats de la Comunitat Valenciana, a partir d'ara, hauran de seguir quatre passos per a la inclusió en el programa 'Hospitality Tourism' dels turistes allotjats que hagen de guardar quarantena:

1. Comunicació del cas a través de la identificació del turista, la realització d'una prova diagnòstica positiva, la reserva de l'allotjament feta prèviament a la prova i el bitllet d'avió o la targeta d'embarcament.

2. Verificació i acceptació del turista. Se signarà un document d'acceptació del trasllat signat pel turista.

3. Trasllat i allotjament. Acord amb entitats del taxi per a fer els trasllats als allotjaments designats.

4. Comunicació a les autoritats sanitàries per al seguiment i l'avaluació del cas.

Detalls del procediment que s'ha de seguir: consulteu ací.