La directora general de Representació davant la UE destaca les polítiques orientades a la joventut com el pilar fonamental per a la construcció d'una Europa millor - Presidencia de la Generalitat
Presidencia incrementa el presupuesto de la Dirección General de Deporte con 1,3 millones de euros para obras en instalaciones deportivas
- Se podrán acometer obras de mejora en el centro de tecnificación de Cheste; en la Escola de la Mar y el Centro de Tecnificación de pilota de Moncada
La Generalitat colabora con los municipios afectados por la riada en la difusión de la gestión de la dana
- El director general de Transparencia y Participación subraya el compromiso del Consell con la transparencia y la rendición de cuentas mediante esta iniciativa en colaboración con las entidades locales

La Generalitat impulsa un plan para fomentar los deportes de montaña en municipios rurales como medida contra la despoblación
- El director general de Administración Local, José Antonio Redorat, destaca la colaboración con la Federación de Deportes de Montaña y Escalada para desarrollar este proyecto
- Se revitalizará el sendero europeo GR7, una ruta que recorre la Comunitat Valenciana de norte a sur conectando más de 50 municipios rurales

Ves enrere La directora general de Representació davant la UE destaca les polítiques orientades a la joventut com el pilar fonamental per a la construcció d'una Europa millor
La directora general de Representació davant la UE destaca les polítiques orientades a la joventut com el pilar fonamental per a la construcció d'una Europa millor
La directora general de Representació davant la Unió Europea, les Comunitats Autònomes i Acció Exterior, Raquel Aguado, ha destacat les polítiques orientades a la joventut com el pilar fonamental per a la construcció d'una Europa millor.
La directora ha realitzat estes declaracions durant la inauguració de la III Trobada d'Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu que se celebra a Orihuela, en la qual jóvens i representants d'entitats locals com la Universitat Miguel Hernández, l'Ajuntament d'Orihuela i centres escolars, debaten aspectes relacionats amb la Llei de restauració de la naturalesa, entre altres qüestions.
Durant la seua intervenció, la directora ha ressaltat el paper fonamental que juga la joventut a Europa i ha animat als jóvens a involucrar-se en els assumptes europeus, per al que compten amb el suport de la Generalitat.
Aguado s'ha referit a algunes de les mesures que oferix la Generalitat per a tractar de donar solució a les qüestions que més preocupen els jóvens com l'accés a la vivenda, la formació i la salut mental.
Quant a vivenda, la Generalitat oferix avals; vivendes protegides en sòl públic, gràcies al Pla Viu; i rebaixa l'impost de transmissions patrimonials.
Així mateix, la Generalitat implementa polítiques i accions per a millorar la salut mental dels jóvens a través del Pla d'Acció per a la Salut mental, campanyes de sensibilització, suport psicològic gratuït i programes de prevenció i promoció, entre altres.
Aguado ha assegurat als jóvens que en breu seran els actors principals en la reconstrucció del projecte europeu, per eixe motiu, sol·licita el seu compromís i participació tant en la vida política com en els assumptes europeus i anima a la joventut a tindre consciència davant l'amenaça que suposa el canvi climàtic.
La directora ha instat els jóvens a “aprendre a construir un pensament crític” per al que “és vital l'intercanvi d'opinions, el debat i el respecte mutu”, així com el suport als valors fonamentals d'Europa: llibertat, igualtat, drets humans i democràcia.
Aguado ha insistit que “Europa es fa entre tots, i comptem amb vosaltres” i ha recordat la necessitat que la joventut continue formant-se per a tindre més oportunitats i potenciar el seu talent i intel·ligències múltiples.
Per part seua, com a difusora de les polítiques europees ha tractat de donar visibilitat als programes educatius, beques i iniciatives que oferix la UE als jóvens.
En este sentit, entre les mesures per a aconseguir millors ocupacions, Aguado ha destacat la formació, i per a això, Europa oferix múltiples ferramentes per a estudiar fora d'Espanya, com el programa Erasmus + dirigit a alumnes de secundària i el dirigit a universitaris; per a realitzar pràctiques en empreses (amb l'IVACE o el programa Eurodissea); així com tasques de voluntariat (a través del Programa de Cos Europeu de Solidaritat) i, a això s'afig la formació en idiomes, bàsica per a eixir a Europa.
III Trobada EPAS
La III Trobada d'Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu ‘Ciutat d'Orihuela’ organitzat per l'Ajuntament d'Orihuela i el Col·legi Diocesà Oratori Festiu de San Miguel, reunix 10 Escoles Ambaixadores, 7 de les quals són de la Comunitat Valenciana, 1 de Barcelona, 1 de Gran Canària i 1 de Torre Pacheco i a col·legis i instituts d'Orihuela i les seues pedanies.
L'objectiu de la trobada és crear un espai per a establir sinergies i compartir projectes de temàtica mediambiental; conéixer l'opinió d'experts en matèria de canvi climàtic; comprendre els efectes de l'emergència climàtica i la seua relació amb la vulnerabilitat dels Drets Humans; realitzar una simulació parlamentària per a debatre la Llei de restauració de la naturalesa; i conéixer la proposta turística d'Orihuela.
El programa educatiu European Parliament Ambassador Schools (EPAS) té com a objectiu estimular el coneixement d'Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els jóvens, proporcionant-los un coneixement en general de la Unió Europea i del Parlament Europeu en particular.
Està destinat a alumnat de centres d'ensenyança secundària, de formació professional i d'educació especial (4t ESO, 1r i 2n de Batxillerat i FP).
Cada any el convoca la Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu, els centres interessats s'inscriuen i el Parlament Europeu selecciona els centres que finalment participaran.
En el cas de la Comunitat Valenciana, este curs hi ha 10 centres seleccionats i 4 Escoles Ambaixadores mentores, que són les que porten més de tres anys en el programa i treballen com a referents a la seua regió amb les altres Escoles Ambaixadores.