Accions de comunicació d'obligat compliment - Presidencia de la Generalitat
Accions de comunicació d'obligat compliment
COMUNICACIÓ
Els obligacions de comunicació és troben recollides en l'article 34 del Reglament (UE) 2021/241 de 12 de febrer pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i estan especificades en l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual és configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Aquestes obligacions de comunicació ho són tant per als entitats decisoras com a executores del pla, atés que l'àmbit objectiu d'aplicació dels ordres és per a totes eles dobles, independentment de l'Administració en què se situen. Per tant tots els instruments jurídics administratius (convocatòries de subvencions, licitacions de contractes convenis,etc), publicitaris o de difusió que s'utilitzen en els projectes o subprojectes que desenvolupen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència han de recollir de manera clara els prescripcions allí establides.
A fi de facilitar-vós la vostra taverna sobre aquest tema, us adjuntem:
- Communication and visibility rules. European Union. Funding programmes 2021-27. Guidance for Member States (novembre 2021)
- Enllaç al Manual d'Identitat Visual del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència on és troben els especificacions sobre com adaptar els logotips i emblemes obligatoris així com l'accés en els mateixos per a la seua descàrrega. En aquest cas és recomana incloure aquest enllaç en els convocatòries i licitacions per a facilitar el seu accés als gestors i potencials beneficiaris.
- Un Manual de Comunicació per a gestors i beneficiaris de fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. (setembre 2024) (format pdf).
- Un FAQ amb preguntes freqüents per a contribuir a facilitar els instruments necessaris per a la seua correcta aplicació, així com per a aclarir dubtes comuns que s'han anat plantejant en la Secretària General de Fons Europeus del Ministeri d'Hisenda al llarg d'aquests mesos.
- Logotips departaments ministerials.
- Plantilles (zip) (desembre 2024)
- Vídeo tutorial del manual i les plantilles (mp4) (desembre 2024)
- Manual d'Identitat Corporativa de la Comunitat Valenciana (inclou els logotips actualitzats de les Conselleries) (Febrer 2025)
MARCA GVANEXT-CONVIVÈNCIA DE LOGOTIPS-
Amb la finalitat de garantir una adequada difusió dels fons assignats a la Comunitat Valenciana, a través del Mecanisme Europeu de Recuperació i Resiliència (MRR), i dels projectes que està desenvolupant l'administració de la Generalitat Valenciana i el seu sector públic instrumental, finançats amb aquests fons, s'ha creat una marca distintiva específica d'aquests fons, denominada “GVANEXT-Fons Next Generation a la Comunitat Valenciana”.
Per a reforçar la imatge de transversalitat dels fons Next Generation a la Comunitat Valenciana serà necessari la utilització d'aquesta marca en totes aquelles accions de comunicació, difusió i publicitat que duguen a terme els diferents Conselleries i els entitats del sector públic instrumental adscrites a aquestes, en el marc dels projectes o subprojectes que gestionen, finançats amb fons MRR, i inclosos en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència,
Per a una adequada utilització de la marca GVANEXT, s'ha elaborat un Manual d'identitat corporativa de la marca, que inclou una descripció dels elements bàsics d'aquesta , així com dels aplicacions de convivència del logo GVANEXT, amb els logotips de la Generalitat Valenciana, del Pla de Recuperació i de la Va unir Europea.
En qualsevol futura acció de comunicació i difusió de projectes o actuacions inclosos en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, respecte a la convivència dels logos del Pla de Recuperació i de la Va unir Europea, amb els logos propipí de GVA i GVANEXT, hauran de seguir-li'ls següents criteris:
- En el cas que el Ministeri responsable del projecte comunique instruccions concretes respecte a la convivència dels logotips, hauran de seguir-s'aquestes indicacions, afegint en tot cas el logo de GVANEXT, de conformitat amb el que s'estableix en el Manual d'identitat corporativa de la marca.
- Mancant indicacions concretes del Ministeri responsable del projecte, hauran de seguir-es'ls indicacions recollides en el Manual d'identitat corporativa de GVANEXT, concretament els establides en l'apartat 2 del Manual, on s'especifica la convivència del logotip de la UE i el logotip del Govern d'Espanya-Pla de Recuperació (logotips d'obligada presència), amb altres logotips que és mostren en associació amb ells (logotip de la Conselleria + logotip GVANEXT). L'ordre serà el següent Logo UE + Logo Govern d'Espanya-Pla de Recuperació + Logo Conselleria+ Logo GVANEXT. Aquestes indicacions de convivència s'ajusten plenament als criteris establits en el Manual de Marca del Pla de Recuperació.
És important recordar amb caràcter general que :
- En tots els projectes i subprojectes que és desenvolupen en execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència haurà d'exhibir-se de manera correcta i destacada l'emblema de la UE amb una declaració de finançament adequat que diga "finançat per la Va unir Europea - NextGenerationEU", al costat del logo del PRTR.
- Quan és mostre en associació amb altres logotips, l'emblema de la Va unir Europea haurà de mostrar-s'almenys de forma tan prominent i visible com els altres logotips. L'emblema ha de romandre diferent i separat i no pot modificar-s'afegint altres marques visuals, marques o text. A part de l'emblema, no podrà utilitzar-és cap una altra identitat visual o logotip per a destacar el suport de la UE.