Logo Generalitat


Turisme CV destina 120.000 euros per a promocionar la Comunitat Valenciana com a destinació musical a través de la Federació de Societats Musicals

  • El secretari autonòmic de Turisme ha signat un conveni de col·laboració amb la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana

(29/07/2021) - El secretari autonòmic de Turisme ha signat un conveni de col·laboració amb la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana


El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha signat amb la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), Daniela González, un conveni de col·laboració per a proporcionar suport a accions de promoció del producte musical autòcton durant 2021.

D'aquesta manera, Turisme Comunitat Valenciana destina 120.000 euros a través d'aquest conveni perquè la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana promocione la Comunitat Valenciana com a destinació musical a través de diverses accions que es desenvolupen al llarg de tot l'any.

Francesc Colomer ha recalcat la importància de subscriure aquest acord "per a impulsar accions de promoció d'un dels nostres productes més singulars i autòctons, com ho són la música i les bandes", i ha afegit que l'objectiu és "posicionar-nos en el món com una destinació competitiva amb productes de qualitat que ens fan únics".

Per la seua banda, la presidenta de l'FSMCV, Daniela González, ha explicat que "les societats musicals tenim molt per a aportar en el posicionament turístic de la Comunitat com a destinació musical de referència a escala internacional. És indubtable que som reconeguts com a la "terra de música" per excel·lència i, com a tal, els nostres músics exerceixen com a autèntics ambaixadors culturals de la Comunitat fora de les nostres fronteres".

Així mateix, Daniela González ha recordat que "som exportadors de talent i, gràcies a aquestes accions conjuntes amb Turisme, podem promocionar i difondre la Comunitat com a referent d'un moviment artístic, social i educatiu únic en el món, que són les nostres societats musicals".

Actuacions emmarcades en el conveni

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana durà a terme diverses actuacions dirigides a promocionar el producte musical de la Comunitat Valenciana.

Així, la Federació impulsarà la campanya 'Comunitat Valenciana: Terra de Música', amb l'objectiu de posicionar-la com a destinació musical de referència a escala internacional i contribuir a l'exportació i la difusió del patrimoni cultural de la Comunitat per a fer que esdevinga un atractiu turístic en si mateix, mitjançant projectes i paquets turístics d'abast nacional i internacional.

Així mateix, aquest conveni pretén diversificar i reforçar l'oferta de turisme cultural; promocionar la cultura popular musical valenciana en mercats emissors, a fi d'atraure nous públics especialitzats, a més de contribuir a la vertebració territorial, amb projectes que permeten un equilibri territorial, entre altres.

Dins de les principals accions que es preveuen per a la consecució d'aquests objectius anteriorment indicats, s'hi inclou un cicle de 50 concerts que, entre agost i octubre, es realitzaran per tota la Comunitat Valenciana. A més, tal com han avançat hui mateix, està previst enllaçar aquesta gira amb una campanya de promoció que vincule la música amb el turisme i la gastronomia.

D'aquesta manera, la campanya 'A què sap la teua música?' té previst instar les entitats musicals locals a elaborar vídeos en què vinculen la música amb els plats més típics de la seua localitat. Es tracta d'una campanya audiovisual que es desenvoluparà durant el mes d'agost i que obrirà la possibilitat a les societats musicals de contribuir en la promoció de les seues destinacions.

D'altra banda, el conveni inclou una altra classe d'accions com la presència en les principals fires locals, nacionals i internacionals; campanyes de màrqueting i comunicació, o 'microcampanyes' en països europeus.


Pàgina web: https://www.gva.es

Inici | Mapa Web | Accessibilitat