T'interessa

Novetats i notícies

Ves enrere La Generalitat iniciarà aquest estiu les obres del canó per als vianants que connectarà Xàtiva amb l'estació d'Alacant de la Línia 10 de Metrovalencia

La Generalitat iniciarà aquest estiu les obres del canó per als vianants que connectarà Xàtiva amb l'estació d'Alacant de la Línia 10 de Metrovalencia

  • Arcadi España destaca "la importància de fomentar la connexió de la nova línia amb tota la xarxa de Metrovalencia i d'afavorir la intermodalitat amb l'Estació del Nord"
  • El transbord entre Alacant i Xàtiva, Bailén i Plaça Espanya serà gratuït des de la inauguració de la línia 10

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha adjudicat les obres de construcció de la connexió de vianants subterrània entre les estacions Alacant i Xàtiva de la línia 10 (Alacant- Natzaret) de Metrovalencia a l'empresa Rover Infraestructuras S.A., per la qual cosa els treballs podran començar aquest mateix estiu.

La inversió que s'ha de fer és de 16.580.630 euros, IVA inclòs, i el termini d'execució és de 20 mesos. Aquesta intervenció farà possible una connexió ràpida i fluida de les persones usuàries per a fer el transbord entre la línia 10 i les línies 3, 5 i 9 de Metrovalencia.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha destacat que "queda un mes per a inaugurar la línia 10 que connecta l'estació d'Alacant, al centre de la ciutat de València, amb el barri de Natzaret", cosa que és "una cita molt important en un any molt rellevant per a la mobilitat metropolitana amb la posada en marxa dels títols SUMA, que ja estan a la venda des de fa uns mesos, i que permeten viatjar amb una sola targeta en Rodalia, Metrovalencia, MetroBus i EMT amb descomptes de fins al 55 %".

Així mateix, Arcadi España ha afegit que "no ens quedem només amb la inauguració de la línia 10 el mes que ve, i farem un pas més. A l'estiu començaran les obres del túnel de vianants que connecta la nova línia amb la resta de la xarxa de Metrovalencia, entre l'estació de Xàtiva i la d'Alacant, la qual cosa permetrà connectar tot el sistema i fer-lo més senzill".
El conseller ha fet aquestes declaracions a l'estació d'Alacant, en un acte en què ha estat acompanyat per la secretària autonòmica d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, María Pérez; el director gerent de l'Autoritat del Transport Metropolità de València, Manuel Martínez, i la directora gerent d'FGV, Anaïs Menguzzato.

Perquè, en paraules del conseller, "si volem que el transport públic avance, hem de fer-lo més econòmic, com hem fet amb la targeta SUMA; més senzill, com hem fet amb una sola targeta per a poder viatjar en qualsevol mitjà de transport, i també més fàcil, com farem amb la connexió de vianants entre Xàtiva i Alacant".

Arcadi España ha recordat que Xàtiva és "l'estació que actualment té més viatgers i viatgeres", i que amb aquesta actuació "es fomentarà la intermodalitat amb l'Estació del Nord, molt pròxima a l'estació de Xàtiva i que, en el futur, també es veurà beneficiada per aquesta nova infraestructura".

Bailén i Xàtiva

L'altra possibilitat de transbord entre l'actual xarxa de Metrovalencia i la futura línia 10 l'oferirà l'estació de Bailén, que també comptarà amb un passatge de vianants fins a l'estació d'Alacant i que permetrà el pas de les persones usuàries de la línia 7 a la línia 10. Aquest canó ja finalitzat s'obrirà al públic, tant a l'usuari i la usuària de metro com a la ciutadania en general, alhora que el trajecte Alacant-Natzaret.

El pas de vianants Alacant-Xàtiva tindrà una longitud projectada superior a 250 metres i unirà a través del subsol les dues estacions des dels vestíbuls, arrancant a cota de vestíbul en el costat de l'estació d'Alacant i arribant a uns tres metres per davall del nivell de vestíbul de l'estació de Xàtiva, cosa que obliga a disposar un nucli de comunicació vertical compost per una escala fixa i una altra de mecànica i un ascensor accessible per a PMR (persones de mobilitat reduïda). 

El projecte inclou el disseny de totes les instal·lacions elèctriques i d'enllumenat; ventilació; protecció contra incendis i comunicacions necessàries per a la posada en servei de la connexió de vianants, així com equips de transport assistit per als viatgers. Aquesta infraestructura és finançada pels Fons Next Generation EU, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Transbord gratuït a Alacant

Per a connectar la línia 10 al conjunt de la xarxa, el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha declarat que "des del moment en què la nova línia entre en servei, la seua connexió amb la resta de la xarxa de metro serà gratuïta".

D'aquesta manera, els transbords que es facen entre les estacions de Xàtiva (L3, L5 i L9), Bailén (L7) i Plaça Espanya (L1 i L2) amb la d'Alacant (L10) es podran fer sense cap cost, encara que el túnel de vianants que unirà Alacant i Xàtiva no estiga conclòs. En el sentit invers, des de la línia 10 a la resta de la xarxa, el transbord tampoc tindrà cost.

És a dir, els viatgers i les viatgeres, després d'eixir de les instal·lacions de Metrovalencia en aquestes estacions, podran dirigir-se caminant pel carrer o pel passatge de vianants de Bailén fins a Alacant, on podran validar el seu títol de transport sense que se'ls descompte cap viatge addicional. El temps del qual disposaran les persones usuàries per a fer aquest enllaç gratuït serà de 20 minuts.

D'altra banda, gràcies als nous títols integrats SUMA, els viatgers i les viatgeres de Rodalia, Metrobús i EMT podran fer transbord de manera gratuïta a la línia 10, com ocorre amb totes les línies de Metrovalencia.