T'interessa

Novetats i notícies

Ves enrere El Consell acorda la incorporació de personal funcionari per a reforçar les oficines de la Xarxa Xaloc a la Comunitat

El Consell acorda la incorporació de personal funcionari per a reforçar les oficines de la Xarxa Xaloc a la Comunitat

  • Realitzaran labors d'execució i seguiment de les actuacions previstes en el programa d'ajudes dels fons Next Generation EU i del PERTE
  • La vigència d'aquest conveni s'estendrà fins al 31 de desembre de 2024, prorrogable fins a 2026

El Consell ha autoritzat un conveni tipus de col·laboració entre la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i les administracions locals per a la incorporació de personal funcionari de la Generalitat en la Xarxa d'oficines Xaloc.

L'acord estableix que el personal funcionari interí serà l'encarregat de l'execució i seguiment de les actuacions previstes en el programa temporal de suport en la tramitació d'ajudes procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PERTE) i de l'instrument europeu de recuperació (Next Generation EU), en les oficines Xaloc constituïdes en les entitats locals.

Actualment, les oficines de la Xarxa Xaloc es financen a través d'un conveni tipus per encàrrec de gestió que es troba vigent amb diversos municipis de la Comunitat Valenciana o són pròxims a signar-se, per la qual cosa les despeses materials que suposen la prestació de serveis en aquestes oficines ja estan coberts pels convenis subscrits amb cadascuna de les localitats o mancomunitats.

No obstant això, la necessitat de nomenament de personal funcionari i el seu destí a les oficines Xaloc es justifica en la dificultat de gestió de l'elevat volum d'inversions que provenen de l'aprovació del programa Next Generation EU i del PERTE per al període 2021-2026, el qual engloba sis programes d'inversió en matèria d'habitatge.

A més, el Consell, a través de la Conselleria d'Habitatge, facilita l'ingrés ràpid a aquestes oficines de personal mitjançant la incorporació de funcionaris que presten serveis a la ciutadania en els òrgans gestors de la Generalitat, els quals es troben pròxims (localitat coincident o en el mateix àmbit territorial) a les oficines existents o de pròxima creació de la Xarxa Xaloc.

La vigència del conveni començarà en la data de la signatura i s'estendrà fins al 31 de desembre de 2024, amb la possibilitat de realitzar pròrrogues anuals, sense que la vigència del conveni puga estendre's més enllà del 31 de desembre de 2026.