Organismes

Portals

Novetats

Relacions amb la UE i l'Estat

Ves enrere EL CONSELL SE SUMA A L'ANY EUROPEU DEL FERROCARRIL

EL CONSELL SE SUMA A L'ANY EUROPEU DEL FERROCARRIL

Ferrocarril 

- Arcadi España s'ha reunit amb l'eurodiputada Inmaculada Rodríguez Piñero

- Per al conseller, "és sens dubte el moment del ferrocarril i d'apostar per una mobilitat sostenible tant en transport de mercaderies com de passatgers i passatgeres"


El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat després de reunir-se amb l'eurodiputada Inmaculada Rodríguez Piñero que el Consell se suma a totes les iniciatives que promoguen la Comissió Europea i el Parlament Europeu sobre l'Any Europeu del Ferrocarril.

En aquesta reunió s'han abordat les diferents accions que s'organitzaran amb motiu que la Unió Europea (UE) haja decidit que 2021 siga l'Any Europeu del Ferrocarril, per a promoure una manera de viatjar en la línia dels objectius del Pacte Verd Europeu.

Per al conseller, "és sens dubte el moment del ferrocarril i d'apostar per una mobilitat sostenible tant en transport de mercaderies com de passatgers i passatgeres", i ha destacat la col·laboració total de la Generalitat Valenciana "en la defensa i avanç de la xarxa ferroviària, així com la participació des de la Conselleria en els actes de l'Any Europeu del Ferrocarril".

Per part seua, Inmaculada Rodríguez Piñero ha recordat que "el transport de mercaderies i passatgers per ferrocarril és la garantia perquè puguem complir amb els objectius fixats per a la lluita contra el canvi climàtic: una reducció del 60 % de les emissions per al 2030 i la neutralitat de carboni en 2050".

Així mateix, ha afegit que "l'impuls al corredor mediterrani és estratègic per a tindre èxit i per a catapultar l'economia valenciana cap a la competitivitat i la sostenibilitat".

L'Any del Ferrocarril pretén impulsar el sector i animar un major nombre de turistes, professionals i fabricants a optar pel tren. Els objectius fixats per a l'Any del Ferrocarril inclouen la sensibilització sobre la dimensió europea transfronterera del transport ferroviari i l'augment de la seua contribució a l'economia, la indústria i la societat de la UE.

Així, al llarg de l'any s'organitzaran una sèrie d'iniciatives destinades a augmentar el nombre de persones i de mercaderies que opten pel ferrocarril, d'acord amb els objectius del Pacte Verd Europeu.

Un viatge per ferrocarril emet molt menys CO2 que un viatge equivalent per carretera o per via aèria, i el ferrocarril és l'única manera de transport que està reduint sistemàticament les seues emissions de gasos d'efecte d'hivernacle des de 1990.

Pel que fa a la política de la UE en matèria de transport per ferrocarril, 2021 serà el primer any complet en què es posen en execució en tota la UE les normes acordades en el marc del quart paquet ferroviari.

Aquestes normes tenen com a finalitat obrir el mercat dels serveis nacionals de transport de viatgers per ferrocarril i reduir els costos i la càrrega administrativa per a les empreses ferroviàries que operen a la UE.